Hoe bouw je best Google AdWords campagnes op?

computer-767776_1920

Een AdWords campagne slim opbouwen, kan je veel kosten besparen. Gooi geen ongerelateerde zoekwoorden in éénzelfde advertentiegroep!

Er zijn eigenlijk 3 niveau’s in AdWords; de campagnes, de advertentiegroepen en de advertenties. Op niveau van de campagne ga je bepalen voor welke regio de campagne bestemd is en hoeveel je er aan wil spenderen. Binnen een campagne maak je advertentiegroepen aan die telkens een set gerelateerde zoekwoorden bundelen. Per advertentiegroep voorzie je ten minste 1 advertentie die zo goed mogelijk gerelateerd is met de zoekwoorden binnen de advertentiegroep. Hoeveel te beter die relatie is en ook die met de uiteindelijke bestemmingspagina, hoeveel te meer punten je zal krijgen van Google voor de kwaliteit van je advertentie. En zoveel te meer punten, zoveel te minder kosten! Je kan voor dezelfde advertentiegroep meerdere advertenties maken en ze automatisch laten afwissselen want je zal er van versteld staan, hoeveel impact een klein verschil kan teweeg brengen in het succes van een advertentie.

Scroll to Top